MálnaHab

Ha érdekel, hogyan lehet leszbikusként gyereket vállalni és felnevelni ma Magyarországon, kövesd Málnácska történetét.

Friss topikok

Linkblog

Na és apuka hogy van?

2011.10.05. 16:44 - Mama K

Címkék: apa apuka egyedülálló anya leszbikus anya

A szüleimnél töltött 1 hónap alatt rengeteg baráttal, ismerőssel, félismerőssel futottam össze. Néhány ezer fős kisváros lévén, pedig olyanok is rámköszöntek és leszólítottak, akiket csak látásból vagy úgy sem ismerek. Az illedelmes körök (jajj de édes! hány hónapos? mi a neve?) után elég sokszor futottam bele abba a kérdésbe, hogy: apuka hol van? ki az apuka? Hogy van apuka? stb.
Először, rutintalanul teljesen meglepett a kérdés, mert kis helyen a hírek gyorsan terjednek, így szinte biztos voltam benne, hogy mindenki tudja, mi a szitu. De ezek szerint akadtak, akik nem tudták, vagy éppen nem akarták tudni mondván: "Na, kíváncsi leszek, erre mit válaszol?! Vajon tényleg spermabankból van a gyerek?"
Így hát jobb híján ezeket a válaszokat adtam:
- Apuka köszöni szépen jól van. Punktum.
- Egyedül nevelem.
- Apuka nem él velünk.
Szerintetek oké így ez a válasz? Vagy mi lenne még jó, mit válaszoljak?

Kíváncsi lennék a véleményetekre, mert elég gyakran járok haza, és az osztálytalálkozóm is közeleg, és nem tudom, fedjem-e fel a teljes igazságot, vagy hallgassak, és várjam a fenti kérdéseket, azokra általános választ adva..?!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://malnahab.blog.hu/api/trackback/id/tr763280426

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tamko · http://altatnietetni.blogspot.com/ 2011.10.05. 20:43:10

Húha, tényleg nem könnyű helyzet. Szerintem a legjobb válasz a C, mert igaz is (nem úgy mint a B), de nem is bántó (mint az A egy kicsit). De idővel biztos kitapasztalod, hogy lehet a legjobban lavírozni olyan emberekkel, akik előtt nem szívesen fednéd fel a valóságot.
Málna nagyon kis cuki! Minden jót a továbbiakhoz!

Barab 2011.10.06. 09:36:17

Ez szerintem attol fugg, hogy mennyire vagy(tok) - a tobbes szam alatt Mama P-t es a szuleidet ertve - elobujas-partik. Nyilvan az idealis az lenne, ha senki sem erezne magat kinosan attol, hogy ti ketten szeretitek egymast, egyutt eltek, gyermeket vallaltatok. Ehhez teljes mertekben jogotok van, szepen es jol csinaljatok, tehat semmilyen negativ erzes nem kellene, hogy legyen ekorul. Leginkabb a gyermek szempontjabol lenne ez fontos, hogy ne abba nojjon bele, hogy valamilyen titok lengi korul az o letet.
Persze tudom, hogy a valosagban nem ilyen egyszeru a dolog. Teny, hogy neked nem kotelezo minden kerdesre valaszolni, ill. rajtad mulik, hogy kit mennyire avatsz be a reszletekbe. Az igazsag - barmilyen kicsi is - viszont fontos, ahogy fentebb Tamko is hangsulyozta, legyen minel kevesebb hazugsag az ember eleteben!
Szoval nekem ilyesmik jutnak eszembe mint altalanos valaszok:
"Ugy dontottem, hogy apa nelkul vallalok gyermeket."
"Mesterseges megtermekenyitessel fogant, igy nem tudjuk, ki az apa."
"Ez egy kenyes kerdes, többet nem szeretnek most errol mondani."
Ezek a valaszok kb. egy osztalytalalkozon is megalljak a helyuket, ha nem akarsz tobbet mondani a maganeletedrol. Ha pedig fel tudod (akarod) vallalni a teljes igazsagot, rovidre zarva es kedvesen elo lehet adni pl. igy:
"En egy masik novel osztom meg az eletemet x eve, nagyon boldogok vagyunk egyutt, nemreg gyermekunk is szuletett. Malna mesterseges megtermekenyitessel fogant, en vagyok az edesanyja. Most x honapos, egeszseges, mosolygos baba. Korbeadok egy par fenykepet, hogy lassatok ti is."
Sok batorsagot es sikert!

Bimba 2011.10.06. 10:11:47

sziasztok, hogy micsoda feladatok varnak ratok...
en Barabbal ertek egyet, szerintem sokat nem kell magyarazkodni, illetve egyatalan nem kell, meg aztan szemelyfuggo, kivel, mit osztotok meg, az osztalytalalkozon is, peldaul oda elkiser a parod vagy csak szoloban megy mindenki? mert mondjuk mar mas a helyzet, ha ketten allitotok be.
kicsi varos reven azt gondolom, azert nem lesz olyan konnyu, s biztos lesz pletyka is, de ezzel nem szabad foglalkoznotok, a szuleidnek sem.
szerintem "Apuka nem el velunk" oszt annyi;-) a kivancsiskodoknak.

ellis_bell 2011.10.07. 08:39:30

Szia Mama K!
Én is figyelemmel kísérem a blogot, amióta csak felfedeztem, talán majdnem a kezdetek óta. Akkor már én is várandós voltam (pár hetes), több szempontból hasonló problémákkal szembesülve. Rengeteg erőt adott a példátok, hálás köszönet érte!!! Nem sokára megszületik a kicsim, ő is kislány. Szóval, ehhez a dologhoz csak azt szeretném hozzáfűzni, hogy a környezet reakcióit először sokkal rosszabbnak gondoltam. Kisvárosban élek, itt nehéz titkolózni. Kitaláltam a válaszokat, hazugságokat, először használtam is ezeket, de meglepetésemre az embereket ez sokkal kevésbé izgatja. Tényleg: az, hogy most először szembesültél ezzel, nem azt bizonyítja, hogy semmi gond ezzel? Hogy menni fog? Az, hogy konzervatív emberek is vannak, annyira rendben van! Nekem tetszenek a válaszaid, mert nem hazugok, de azért hárítóak, nem ösztönöznek vitára, nem kell mindenkinek a jóváhagyása! Ha valaki azért kérdezi, mert tudja mi a helyzet és provokál, azt elég jól leszereli. De a többség szerintem nem tudja és udvariasságból kérdez. Nem is akar ennél többet tudni, nem is kell. De nem tudhatod melyik csoportba tartoznak, szerintem csak vitának ne tedd ki magad, annyi energiát egyszerűen nem ér meg, nem érdemlik meg. Tudom, megalkuvónak tűnök, aki nem áll ki magáért, de nekem ez, a "külső" környezet nem számít. Borzasztóan szerencsés vagy, mert a családod elfogadja a szitut, ezerszer fontosabb, mint az, hogy idegenek mit mondanak. Sajnos nálam ez utóbbi nem érvényesül maradéktalanul. Hidd el, ez a kisvárosi értetlenséghez képest sokkal többet számít, nagyon szerencsés vagy. Minden jót, sok boldogságot és sikert Málnácska felneveléséhez! És még egyszer: szerintem kiválóak voltak a válaszaid, mind a három.

Barab 2011.10.07. 11:02:18

@ellis_bell: @ellis_bell: Engem érdekelne hogy szerinted az "Egyedül nevelem" válasz miért nem hazugság, ha Mama P-vel neveli a gyermeket? Másrészt: honnan lehet azt tudni, hogy "Apuka jól van", ha nem ismert az apa?

ellis_bell 2011.10.07. 12:02:51

@Barab: Kedves Barab, átolvasva a kommenteket, nekünk tényleg ellentétes a véleményünk a témát illetően. Ugyanakkor Veled sem szeretnék vitatkozni, senkivel, mert az élet egyébként sem könnyű, eszem ágában sincs még ennél is jobban bonyolítani. Egyáltalán nem egyszerű és nem születtem aktivistának a témában. Csak babát akartam. Eddig nem szólaltam meg a blogon sem. Ugyanakkor meg sem kérdezem, Te hogyan állsz kisvárosilag és babailag, reális-e az elképzelésed, én azt hiszem bántó megjegyzések jöhetnek az általad javasolt variációkra. Nagyon tisztellek, ha tényleg ilyen nyílt vagy. Azért én is másképp vagyok, ha valaki fontos, vagy fontos lehet, de hát ezek az emberek nem számítanak! A kérdésedre a válasz: na jó, ezek a válaszok azért kicsit tényleg hazugok :) de vidáman, határozottan közölve van bennük egy háttérüzenet: "Nem akarok erről részletesebben beszélni, ennyi és kész, rövidre zárva a dolog.nem tudom mit tudsz és gondolsz, de ez engem nem érdekel. Diszkréció. " A Te véleményed az, az enyém ez. Remélem elfogadod a másságomat :)


süti beállítások módosítása