MálnaHab

Ha érdekel, hogyan lehet leszbikusként gyereket vállalni és felnevelni ma Magyarországon, kövesd Málnácska történetét.

Friss topikok

Linkblog

Konzultáció

2012.07.12. 21:46 - Mama K

Címkék: konzultáció kistesó kaáli két anya leszbikus szülők

Sikeresen lezajlott az első villámkonzultáció. Konkrétan 3 percig tartott, de arra 2 órát vártam.
11-re volt időpontom, de 11-kor mondták, hogy még 1 órát várni kell, meg még "műteni" is fog a doki, szóval ha gondolom el is mehetek a dolgomra, pl. intézkedni.. így tettem és rendes kislányként 1 óra múlva vissza is mentem. Na onnantól még egy órát gubbasztottam a teli váróban, merthogy mások is vártak rá. Volt, aki 3 órája várt úgy, hogy hajnalban kelt, mert Miskolc mellől jött emiatt Pestre.. Szóval a Kaáliban nem állnak éppen a helyzet magaslatán, már ami az időpontokat illeti...
A konzultáción a doki kikérdezte a szülésem és Málna születési paramétereit, majd tárgyilagosan felvázolta a további "ügymenetet", ami abból áll, hogy:
- el kell mennem a hormonvizsgálatokra (vérvétel a menstruáció 3. napján) ott a Kaáliban
- kell csináltatnom egy Clamidia szűrést (bárhol lehet)
- rákszűrést (bárhol lehet)
- ki kell választani a donort (Krio)
- és ha minden ok, jelentkeznem kell nála, ha úgy gondolom, indulhat a "projekt", mert akkor csinál ultrahangot, és felírja a gyógyszereket.Szóval ha ezeket mind elvégeztem, már csak dönteni kell a MIKOR-ról.
 
Méltányos volt, hogy mindez, csak 1500 Ft-ba fájt, azaz nem kellett újra kifizetni az ún. 1. Konzultáció árát, ami 13-15.000 Ft körül van.
 
Most viszont még várunk egy kicsit a kistesó érkezésével, mert Málnát felvették a bölcsibe októbertől, így én visszamegyek dolgozni. Ha minden jól megy, azaz Málna megszokja a bölcsit, én belejövök a munkába, és mi a munka mellett le tudjuk menedzselni az ő bölcsdibe hordását, betegségek kezelését stb. ..és eldöntjük, ki is legyen az anyuka :) akkor indulhat a tesóprojekt!

A bejegyzés trackback címe:

https://malnahab.blog.hu/api/trackback/id/tr844650783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szivemcsücske 2012.07.23. 17:55:26

Sziasztok!

Ma voltam a győri Kaáliban és teljesen elzárkóztak, amikor megmondtam, hogy egyedülállóként szeretnék babát! Pest, Debrecen vagy Pécs hangzott a válasz, az ő apparátusok nem képes erre. Ha a pesti Kaáliba bejelentkezem érdemes rögtön közölni, hogy miért kérek időpontot?
Azt is mondták, hogy bizottság elé is kell állni, ha valaki egyedülállóként szeretne vállalkozni a bébiprojektre... erről valakinek van infója?
Hogy állnak az emberhez Pesten?
Köszi előre is a választ!
Szivemcsücske

veganna 2012.07.25. 11:55:30

Sziasztok!

Ez a bizottság elé állítás elég ijesztően hangzik. Ugye valójában nincs ilyen? Végig olvastam Mama K blogját arról, hogyan lett Málna és ott úgy tűnt, nagyon normálisak, de az a doktornő már nincs ott.

Nekem a pesti van közel és egyelőre gyűjtögetem a bátorságom, hogy elmenjek egy konzultációra. Pont az ilyen szingli-ellenes hozzáállástól tartok.

Megkérdezik a Kaáliban, hogy melyik dokihoz szeretnél menni, vagy csak úgy beosztanak valakihez, aki épp ráér?

üdv
Anna

Szivemcsücske 2012.07.25. 18:18:46

Szia!

Remélem hamarosan jelentkezik valaki, aki választ ad a kérdéseinkre,
jó lenne!
Üdv.: Edit

zorka7 2012.07.26. 15:43:24

Én először e-mailt írtam nekik, amiben leírtam, hogy mit is szeretnék és hogy tudnak-e segíteni és, ha igen, akkor hogy fogjak hozzá (budapest@kaali.hu) Ők válaszoltak azonnal, hogy hívjam őket a honlapon feltűntetett telefonszámon orvosi konzultációs időpontért és (!) közöljem a telefonban mindenképpen, hogy egyedülállóként szeretnék részt venni a programban!
Kaptam időpontot októberre, ez volt a legelső szabad időpont. dr. Sajgó Attilához kerültem, de választhattam volna mást is, csak még később lett volna hely és úgyse ismerem egyik dokit se.

gyorgyiv 2012.07.27. 09:58:43

Sziasztok!
Jó féle éve nem olvastam már ezt a blogot, pedig nekem MamaK eredeti blogja adta az inspirációt, hogy belevágjak az egyedüli gyerekvállalásba. Én lépésről-lépésre azt csináltam, mint MamaK, a bp-i Kaáliban Kováts Tímea doktornőhöz kértem magam, az elején elmondtam, hogy egyedül szeretnék babát, és semmi gondom nem volt a hozzáállásukkal! Semmiféle bizottságról nem volt szó, egy közjegyzőtől kellett okiratot kérnem arról, hogy egyedülálló vagyok és hogy ez az igazolás mesterséges megtermékenyítéshez kell. A közjegyző-h. asszony gondolkodott 5 percet, h egy ilyen igazolás milyen viszonyban is áll a mesterséges megtermékenyítésről szóló eü jogszabállyal, de végül meggyőzte magát, hogy minden ok, és kiadta az okiratot.
Az igaz, hogy a doktornő idén áprilisban elment (én addigra két sikertelen inszemiáción voltam túl), de átkerültem Kovács Péter doktor úrhoz, aki minden előzetes konzultáció, egyetlen kérdés nélkül elvégezte a 3. inszemet, ami sikeres lett! Most 8 hetes kismama vagyok! :-))
Tehát én mindenkit bátorítok, aki ezen gondolkodik, és az anyagi feltételei / családi háttere megengedi, hogy vágjon bele!

veganna 2012.07.27. 11:40:47

@gyorgyiv: nagyon köszi! asszem itt az ideje összeszednem a bátorságomat és kézbe venni a telefont!:)

zorka7 2012.07.27. 20:47:58

@gyorgyiv: Gratulálok! Köszi, hogy megírtad!

Szivemcsücske 2012.07.28. 18:27:06

Sziasztok!

De jó volt ezt olvasni, gratulálok! Valójában nem értem miért mondta a győri doki ez a bizottságos dolgot!! Októberre kaptam én is időpontot dr. Szmatona Gáborhoz, fénykép alapján szimpatikus. Nem is gondoltam volna, hogy ennyi hölgyet érint ez az ügy, jó érzés olvasni a pozitív visszajelzést!

Mama K 2012.08.31. 17:48:14

@Szivemcsücske: sziasztok. elnézést, hogy így eltűntem, de a nyarat a szüleimnél töltöttük, ahol kb heti 1x néztem meg az e-mailjeimet, meg napi 1x a facebookot :) szóval kicsit el voltam zárva a virtuális külvilágtól.
nagyon jó olvasni, hogy mennyi mindenkit felbátorít ez a blog!!! énis csak megerősíteni tudom az előzőeket, hogy az egyedülállóságot NEM kell bizonyítani semmilyen bizottság előtt, NEM kell közjegyzői okirat sem egyéb más igazolás. egyedül az inszemináció előtt kell aláírni azt a nyilatkozatot, amiben aláírásoddal igazolod, hogy te tényleg egyedülálló vagy. amúgy a a szinglimutti.blog.hu blogomban ott van a beszkennelt nyilatkozat, el tudjátok olvasni.
énis a Sajgóhoz kerültem, mert nála volt legkorábban időpont. megkérdezik, hogy van-e orvos, akit szeretnél, azaz te választasz vagy a kép, vagy az időszűke alapján. Amúgy a Sajgó is csak egy kérdés erejéig érintette a témát, hogy "továbbra is egyedülállóként vállalja a babát?" én: 'igen". majd jött a többi kérdés. szóval ennyi, nem csinálnak belőle ügyet. szerintem annyira mindegy nekik, hogy ki a páciens. talán a nagyüzem miatt.. de persze ez nekünk csak jó :)
szóval ha már van egy kis bátorság, ne habozzatok, az első konzultációig még úgyis lesz további 1-2 hónapotok rákészülni lelkiekben. amúgy a konzultáció után már gyorsan mennek a dolgok.

Mama K 2012.08.31. 17:49:43

@gyorgyiv: gratulálok, remélem azóta is minden rendben van!!!

Tímea1982 2012.09.01. 16:39:56

Kedves Anyuka! :)

Először is engedd meg, hogy gratuláljak a csodás picikéhez és a bloghoz is, nagyon sok hasznos információval látott el minket is.
Mi is szeretnénk kisbabát, próbálkoztunk otthon ún. "házi" inszeminációval de sajnos nem sikerült. Később olvastam a blogodat, ahol azt írod, hogy a Kaáliban nem kérdez senki semmit a nemi identitásomról, elvégzik a beültetést. Azt szeretném kérdezni, hogy van a beültetésnek egyéb követelménye? Pl. bizonyos életkor elérése, meddőség stb.?
30 éves vagyok, tudtommal nem vagyok meddő. Felkereshetem ilyen feltételekkel az Intézetet? Várjuk a válaszod és még egyszer gratulálunk! :)

Mama K 2012.09.02. 11:31:28

@Tímea1982: szia, az inszemnek csak felső korhatára van náluk, az pedig a 45 év. ugyanis efölött már nagyon kicsi az esélye a megtermékenyülésnek. (de gondolom ha valakinek van elég elszántsága + pénze, az sem akadály).
az pedig, hogy meddő vagy-e vagy sem, kiderül az előzetes vizsgálatokkor, amit mindenképp el kell végezni, mielőtt megtörténik az inszem. ezeket a Kaáliban mind elvégzik. ilyenek pl. a hormonvizsgálat, ultrahang, petevezeték átjárhatóság stb.
szóval mint egyedülálló, belevághattok! :) a nemi identitást nem kérdezik, de szerintem nem is kell mondani. szóva hajrá :)

Tímea1982 2012.09.02. 18:32:36

Szia, nagyon köszönöm az információkat, ma írtam a Kaáli Intézetnek egy e-mailt amiben konzultációs időpontot kértem. :)
Köszönjük a nagyon hasznos blogot is! :)

chillog 2012.09.06. 21:30:13

Sziasztok, most talaltuk a blogot es nagyon orulunk neki, a baratnommel, most leszek 31 es baratkozunk a baba gondolataval :) csomo olyan kerdesunkre kapunk toletek valaszt, amit szinte meg fel sem tettunk. Varjuk a folytatast, Malna nagyon cuki!

Nuss78 2012.09.10. 20:54:57

Sziasztok!
Én egy éve olvastam először a blogot, és borzasztóan megörültem neki, amikor rátaláltam. Régóta foglalkozom a gondolattal, hogy egyedül vállaljak egy babát. Nálam szimplán az az egyedül vállalás oka, hogy nem találtam hozzá apukát, társat. Viszont egyre inkább úgy érzem, nincs értelme tovább várnom a hercegre fehér lovon, és belevágok egyedül. Amíg nem találtam meg a blogot, külföldi lehetőségeket kutattam, nem gondoltam, hogy ez az egész Magyarországon is lehetséges, ráadásul elérhető áron. Tavaly nyáron egy évet adtam magamnak, hogy átgondoljam az egészet, vagy esetleg megfelelő partnert találjak. Az utóbbi nem jött, így augusztusban elhatároztam magam, és kértem időpontot a budapesti Kaáliba, ahogy itt olvastam (Szmatonához kerültem). A recepciósnak jeleztem, hogy egyedül megyek, azt mondta, semmi gond, így is menjek nyugodtan.Október végén megyek, a szülinapom után pár nappal. :-) Rengeteg gondolat kavarog a fejemben, olyanok, mint "mit fognak szólni a szüleim?", "mit mondok majd a gyereknek?", de egy biztos: egyik negatív gondolat sem ingatott meg a döntésben! :-) Nagyon kíváncsi vagyok, hogy s mint lesz az egész, nagyon sokat segített ez a blog a döntésben, és rengeteg információt kaptam már előre. Én is csak arra tudok biztatni mindenkit, hogy gondolja át alaposan, aztán vágjon bele! Ha gondoljátok én is tudok hírt adni majd a folyamatról! Addig is mindenkinek jó gondolkodást! :-)

KrisztiPécs 2012.09.16. 18:56:26

Nemrég olvastuk először a blogot, de bevallom nagy megkönnyebbülést jelentett nekünk a párommal. Sajnos korábban nem hallottunk erről a lehetőségről. Segítene nekünk valaki? Pontosan hogyan kezdünk hozzá a babaprojekthez. Levelet írjunk a budapesti intézetnek vagy telefonon érdeklődjünk. Mennyi idő alatt lehet mostanában időponthoz jutni. És sajnos még valami. Mi ketten a privát életben boldog pár vagyunk évek óta, azonban a város kicsi, és az állásunk nem olyan, hogy nyíltan felvállalhatjuk egymást. Teljesen biztos a névtelenség? Bevallom ezért is érdekel minket mindenek előtt a budapesti intézet. Kérlek titeket, aki tud adjon valami információ morzsát, amelyen elindulhatunk.
Mi is szeretnénk egy olyan édes kislányt, mint Málna, vagy talán egy kisfiút, és legszívesebben mindkettőt :))


süti beállítások módosítása